whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

21 dec-23 dec

Publicerad 2011-12-23 08:18:36 i Hästar,

I onsdags vart det heller ingen barnvakt och ridning men ist hökörning. Allt gick dåligt denna dag som att backa till finkan och sen få på finkan och öppna bakluckan och allt annat som frusit fast... Sen kom aldrig Wilbur upp till ingången på hagen. Han är väldigt social så man blir ju lite brydd. Tillslut hämta jag hö(att gå ner i all snö och mörker kändes inte lockande) och då kom han upp och då vart ju halvblinda Whinney rädd och höll på att ta mig med en millimeter men hon lyckades bara stryka mig med täcket ett halft varv runt så det vart mycket trångt åt henne. Duktig tjej som är rädd om mamma! Hon vart ju såklart arg på Wilbur och bet han i rumpan så han höll på att springa över mig ist men det ända som slog mig var vattenhinken tack och lov.

Igår var det städdag och lilla julafton med mormor och morfar eftersom vi inte firar jul hemma i år. Vi fick alla fina julklappar och barnen lekte och lekte.
Var till stallet en snabbis och min pensionär va på dåligt humör och vände när jag kom men Wilbur kom iaf och sa hej.

Idag ska jag hinna med att packa, hämta bilen, stallet och träffa mina släktingar från västkusten som kom upp igårkväll.

Känner mig lite som en Desperate Housewife just nu...



Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2011-12-23 09:51:29

Hej vad roligt med din blogg!!Nu har jag en till att följa. Hälsn Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela