whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

28 dec

Publicerad 2011-12-27 10:12:51 i Hästar,

Det har varit en lång helg. I fredags hann jag mirakulöst med allt jag tänkt. Fick ju hjälp av mina snälla stallhyresvärdar som hade mockat så jag slapp halka mig och barnen dit också för det var väldigt halt ute i regnet. Tyckte synd om stackarn i lastbilen som skulle upp ditåt, han stog där han stog han i backen.
Hann träffa mina släktingar från västkusten och ha yttligare en lilla julafton.

Julafton och resten av helgen spenderades hos barnens farmor och farfar med resten av släkten till barnens stora förtjusning(min också för då får jag barnvakt). Vi fick alla fina saker och var glada och nöjda och trötta.

På juldan följde min ena svägerska med mig och Smilla till skidspåret och "premiärade" för säsongen. Det kändes inte som jag haft uppehåll ens så det var jättekul! Det tyckte Smilla också trots att jag gled ikapp henne i långbacken på hemvägen så hon vart rädd och nitade(jag med). Men en vurpa är inget mot alla gånger förra säsongen då Smilla var riktigt rädd från början. Hon gör små framsteg nu och då duktiga tjejen.
Sen vart det pulkaåkning med barnen och då kände jag av benen ngt kan jag erkänna;) Helt skakis haha!

Sen vart det storm och strömlöst och då även vattenlös och telefonlöst:( Tur dom har en radio så man inte blir helt avskuren från omvärlden där ute i skogen. Oroade mig för hästarna men vart försäkrad att dom hade det bra.

Idag är vi hemma igen och ska återse mina fina hästar. Ska även komma ihåg att fixa livstidslicens till Wilbur nu innan det är för sent. Och inspektera sadeln och fundera hur man ska täcka över Dominus så snyggt som möjligt inför tävling... Undrar hur mycket eltejp drar ner allmänna intrycket i dressyr...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela