whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Havets Hus

Publicerad 2012-04-21 23:52:56 i Hästar,

Idag har vi haft mys med Ida och varit på Havets Hus vilket är obligatoriskt när hon är med till Lysekil. Vi tittade på alla möjliga fiskar bl.a.annat hajar också köpte vi presenter till pappa och Ivve och mormor som snart fyller år. Det var soligt och konstigt nog vindstilla så vi strosade runt lite och hittade trevliga löpardojjor som jag köpte för födelsedagspengarna. Roligt det ska bli att springa nu! Ida fick ett nytt Hello Kittylinne då hon växt ur det gamla och det var lila så hon är glad. Ida vill inte åka hem imorrn och inte jag heller.
På eftermiddagen red jag fram Wilbur och sen red Marianne honom. Jättekul att se honom och hon tror verkligen på honom. Känns tråkigt att jag red sista gången på länge. Han är ju så rolig. Han har landat och trivs så bra på lösdriften.
Sen frissade jag honom medans Ida borsta fina Diva och vi gick ut och ledde henne med Ida på några varv på ridplanen och hon fick träna på halt och igångsättning i skritt. Ida är övertygad om att fölet i Divas mage skriker att det vill komma ut:)Hon tycker det är så roligt här på gården med alla djuren och trivs verkligen att va här och är inte alls brydd.
Nu är bilen packad och bara finkan som ska häktas på imorrn för hemfärd. Tråkigt att lämna min fina häst men mitt samvete kommer va lite bättre och jag kommer få sova lite mer framöver. Men jag är så glad att jag får komma och hälsa på när jag vill och känner mig alltid välkommen och hemma när jag kommer.
Nu ska jag lägga ut lite bilder och sen sova så jag orkar köra hela långa vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela