whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Ingen summering i år

Publicerad 2012-12-24 08:42:23 i Hästar,

I år tänker jag inte skriva någon summering på gångna året. Det har inte varit ett särskilt bra år så jag orkar inte gräva i det. Jag hoppas istället att det ska vända nästa år och mitt mål är att kvala till Msv B med Whinney som haft sin vintervila nu när jag haft så ont i ryggen, varit sjuk och barnen varit sjuka.
Äter en del smärtstillande för ryggen och ibland en rejäl tablett då jag sovit dåligt en längre tid. Blir sällan då jag blir illamående och kräks av dom bästa tabletterna. Men sover gott på dom så ibland får jag stå ut med att må lite dåligt dagen efter en god natts sömn. Har även fått låna TENS (paddlar med ström i) som ger en skön smärtstillande känsla. 
Jag har fortfarande ögoninflammation men har iaf fått antibiotika. Vincents har gett sig men han har istället haft feber men nu är dom friska båda två(ta i trä).
Barnen springer nu och frågar när Tomten ska komma(nu är kl 9.30) så det lär bli en lång dag detta. Men idag är barnens dag och Whinney ska få vila och jag ska bara le och se glad ut när barnen tjatar:) Whinney hade pepparkakor som Ida-Jane bakat i julstrumpan, undrar om hon blev glad imorse?
 
Förutom att det snöar(igen!?/fortfarande!?) så är det bara -5 ute så det tackar jag för!
 
Det roliga som hänt detta år är ju att Whinney är fräsch och igång igen. Här är en bild från i somras när hon var på bete hemma och vi varit igång en och en halv vecka sedan 9 månader vila för Whinney och 3 månader riduppehåll för mig. Fina tanten som har en raket i rumpan och inte kan skritta:)  
 
God Jul på er allihopa!
  
 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-12-26 08:54:13

God jul:) Hoppas 2013 blir DITT år. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela