whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Fokus

Publicerad 2012-02-21 08:08:31 i Hästar,

Att hålla fokus på vad man gör och ska göra under ett ridpass är svårt. Jag känner mig lite oriden och så fort jag slappna av och njöt var det en ny skänkelvikning och nu när vi gått upp ett snäpp utbildningsmässigt så blev tidigare oviktiga saker viktiga för att rörelsen ska bli bra. Flytta hörnlinjen för höger, klapp, ställ utåt vid långsidan, mjukna vänster hand, överstrykning, klapp, kontrollera tempot, förbered ny hörnpassering, ganska  rak, kontrollera yttersidan och vips är jag i en ny skänkelvikning. Har jag fuskat med något av detta blir nästa skänkelvikning misslyckad. Det här var ju vardagsmat för ett halvår sen med Whinney. Men Wilbur gick iallafall väldigt bra igår och har förstått skänkelvikning nu och har väldigt lätt för sig. Jag la upp tempot lite yttligare och han fick ett steg som gjorde det lite svårare att rida lätt:) Mamma följde med och tittade och hon tyckte han såg fin ut och jag inte var van vid en häst med "kliv". Skulle inte fina Whinney ha "kliv"? Förstår dock vad hon menar:) 
Han är lite varm i benen och det oroar mig lite och nu blir det troligtvis övertid på jobbat resterande dagar innan jag åker till Lysekil så nu blir det nog vila om jag inte kommer ifrån tidigare och kan jogga honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela