whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Övergångar

Publicerad 2012-02-18 22:08:57 i Hästar,

Idag hann det inte ens bli mörkt förrän jag kom till stallet så jag skyndade mig göra iordning Will för ridhuset där jag fick sällskap av Elin och en tjej till så det var trevligt. Han kändes lite oren men travade loss och galopperade lite för att skaka loss och då vart han bättre. Wilbur vart hoppad igår för första gången så han är nog lite slut i kroppen. Skrittpaus och sen kändes han pigg och fin. Tränade övergångar skritt-trav och han var duktig men jag satt lite för länge. Imorrn blir det 20 min trav och skänkelvikning bara. till veckan ska han få vila när jag åker till Lysekil.

Jag hann hem för fredagsmys med barnen och medans jag stog i duschen förklarade Ida för Ivve hur man gör på pottan; Man gör lite såhär och klämmer lite, hahaha! Sen åt vi efterrätt, chokladpudding och grädde. Nu har vi ätit popcorn i sängen och barnen har äntligen somnat. Vincent var så övertrött och rev allt och slogs och helt plötsligt satt han still 3 sek och la sig och sov:)

Lugn och ro för mig att blogga lite och nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela