whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Semester

Publicerad 2012-07-24 23:46:59 i Hästar,

Är i Ringvattnet med Whinney nu några veckor. Det är så skönt att ta hand ok henne själv och mysa med henne morgon och kväll:) Vi har ett helt otroligt band, jag och Whinney. Vi änner varandra så väl. Hon har varit i min ägo mer än halva mitt liv och tre fjärdedelar av hennes. Hon har varit min stöttepelare och fortsätter vara det.
Idag fick Whinney stå inne några timmar då det regnade och haglade och med risk för åska och Whinney har inget skydd i hagen. Hon gick tacksamt in när jag åkte och gjorde ström. Granngården hade tack och lov den bra insektssprayen jag glömt och köpte även ej riktigt bra "gå fint" sele till Smilla där kopplet fästs på bogen vilket funkar riktigt bra framförallt när hon blir rädd. Vi tränar nu på stalltillvänjning vilket hon tycker är jobbigt men hon är dock nyfiken:)
Gjorde kvällsstall vid 23 då Whinney stog inne några timmar när jag var borta men dom räknades dock inte enligt fröken som tyckte det var lite väl sent. Nu ska även jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela