whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Ofärdig

Publicerad 2012-05-14 09:58:01 i Hästar,

Ofärdig säger man på jämska när man har ont. Ryggen sätter stopp för det mesta just nu. Men jag jobbar som vanligt och går som vanligt och försöker inte klaga så mycket men jag har alltid ganska mycket ont. Höfterna håller på att gå av och jag kan inte ligga i sängen överdrivet länge för då blir det ännu värre. Gör mina ryggövningar och tänker på hållningen och stretchar och springer inte på asfalt, men inget hjälper. Hela ryggen gör ont numera och efter jag var till massören i torsdags så gick jag sönder helt och vart förkyld på det så hela nacken gjorde väldigt ont vilket resulterade i migrän. Har dock klarat mig riktigt bra och har hjälpt hyfat bra med en tablett och jag är ju inte den som tror på att ligga och vila hela dagarna när man har ont så jag har gjort ganska så rediga promenader ändå. Men i lördags var jag nog lite för fysiskt aktiv dock...
Massören tyckte jag skulle försöka få ryggen röntgad. Till saken hör väl ändå att jag är hästtjej och har ett otal gånger ramlat av och två år innan jag fick mitt första barn blev jag omkullsprungen av en häst vid insläppet och trampad på ryggen flera gånger och sedan dess har jag lite ont. Mina båda graviditeter kantades av rejäl foglossning och jag hade kryckor för att avlasta. Kanske har ryggen tagit lite stryk av detta... Frågan är dock om den håller för att rida eller om den sätter stopp för det. Måste väl begära en utredning på detta. Viktigast är ju att jag kan jobba iaf och det kommer ju inte gå i längden när det är såhär.

Whinney är go men korta stunder så hon är lite skitig nu. Gör egentligen inget men kliar i fingrarna på mig men tanten är glad iaf:)

Något roligt var att jag kunde ha shorts i torsdags:) ok jag hade strumpbyxor innanför men ändå. Fick ta av jackan när vi prommade på rasterna:) Sen att det har varit regn och blåst sen dess och igår även lite snö det är en annan femma. Längtar värme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela