whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Regn och rusk, men det är ju höst.

Publicerad 2012-10-04 06:19:00 i Hästar,

Trött är vi allihopa och att hinna till dagis och jobbet i tid verkar helt omöjligt just nu. Ont i kroppen och ont i halsen också. Men det är iaf 7 grader varmt ute men regnet öser ner utanför fönstret till skillnad från igår när det var +1 ute men solen sken då...gillar solen.

Whinney känns fortfarande stelare än vanligt men det går dock åt rätt håll och hon släppte tidigt i vänster sida igår. Får se vad jag får för belöning för det idag.
Klippte färdigt henne igår också. Det blev en annorlunda klippning men funktionell med min lilla klippmaskin. Whinney stog där så snällt lös på gången för kabeln räckte inte riktigt men vad gör det när man har en klok gammal tant. Lagt bort min klippoveroll nånstans också. Hade behöft den...
Min nya hjälm är snygg och skön och inte så svettig att rida i. Härligt! Mina nya röda ridbyxor är mkt trevliga är lycra längs ner så man slipper skav av kardborren. Huvan till Whinney verkar uppskattas av henne då jag upplever henne lugnare i blåsten och regnet. Bra investeringar men nu är det stopp. Letar ett tunt innetäcke till henne dock och så får vi se om hon ska få glucosamin med tuppkam nu när vanliga glucosaminet börjar ta slut. Snart dags för Whinneys tandläkare att komma också. Och min vän Ulrika som masserar henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela