whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Plaskigt men säker i förvänd

Publicerad 2012-09-06 22:31:08 i Hästar,

I tisdags va vi till ridhuset och hann galoppera inne innan bokningen och hon känns väldigt säker och rätt stadig i förvända. Vi fick inte till ett enda bra byte. Däremot rätt ok sluta i både trav och galopp. Tyckte dock inte jag var färdig när lektionen skulle börja så jag fortsatte ute och där var det plaskblött! Trampade lite runt fyrkanten och sen travade jag av. Gick hyfsat faktiskt och det går bäst första stegen och i vänster varv.

Idag gjorde jag illa nacken på jobbet och har typ nackspärr. Stallkläderna va hemma så 4 mil extra körning pga det. Pallrade mig upp på Whinney trots allt och hon var rätt spänd idag men la henne låg i trav och vart jättefin och slutorna var ok iaf. Skritta var dock överskattat så trav hela vägen sa lugnade hon ner sig. Jag var också väldigt spänd pga nacken så det kanske har sina orsaker.

Nu är det vila 2 dar jag och jag ska ha familjemys:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela