whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Intensiv men härlig helg...

Publicerad 2013-04-30 14:51:38 i

...har vi haft på Stuterilight i Lysekil och i Göteborg på Scandinavium där vi såg världens bästa ekipage i dressyr och handlade massor på Eurohorsemässan. Lite täcken till lilla Dingla och jag köpte 2 glansschabrak till nästa häst bla:)
En del av grejerna:)

Jag och Ida satt längst ner ett tag och det är intressant att se dom små hjälperna dom ger.

En sån här snygg vill jag ha på gårn.

På fredagen fick jag provrida Sofias häst Credo som är en Lusitano då jag funderar lite på en spansk häst som nästa häst. Trots hans 165 cm i manken så kändes han inte stor att rida alls. Jättesnällt av Sofia att låna ut honom till mig då jag är så ridsugen:)
Ida-Jane ville också prova Credo.


Också följe jag och Katarina med Marianne och Vilja till hennes tränare Ankis fina anläggning en bit utanför Göteborg. Jättekul att se:)


Katarina, Vilja och Marianne. Det var kul att vara lite hästskötare igen.

Också åkte vi och hälsade på Whinneys fina avkomma Wilbur. Han såg fin ut och bodde fint. Vi gosade lite och trots att det gått ett år utan honom så rann tårarna. Men han har en så pedant matte som jag innan jag fick barn så det känns bra ändå.


När jag kom hem luktade Whinney lite konstigt på mig. Undrar om hon kände Wilburs lukt?









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela