whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

För 5 år sen...

Publicerad 2013-06-08 21:25:27 i Hästar,

...kom Marianne springandes in i husvagnen bakom stallet när jag, höggravid, precis skulle äta middag med min familj och skrek att det var dags! Whinney hade rullat sig i hagen många gånger i hagen och vi hade alla gått på helspänn hela dagen. På vägen till bilen för att åka till jobbet hade Marianne tittat in och tur var väl det, att hon inte hann åka.
Ut kom bara en framhov och en mule. Vart är den andra framhoven? Det ska vara två och sen en mule! Hormonstinn och hungrig och höggravid var inte den bästa kombinationen och jag satt med Whinneys huvud och strök lugnande på mitt oroliga fina sto. Marianne och Kent hade erfarenhet av just sådant här och med veterinären Ann-Sofie i luren fick Marianne fram ett ben till och han kom ut, fina Wilbur. 
 
Tack Kent Björk och Marianne Höglind-Björk och Ann-Sofie Lilja!
 
Hoppas ni haft en fin födelsedag Elin och ge han en grattiskram från gamla matte<3
 
Foto: Sofia Björk(www.sofiabjörk.se)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela