whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Märrar

Publicerad 2014-04-13 14:01:01 i Hästar,

vad ska man med dom till.... Dingla brunstar och är så sur. Igår kväll tröck hon upp mig mot väggen och sprang sen ut på gården men Micke var där ute tog fast henne till slut. Donnen fick också spel igår när jag skulle slänga upp filten på ridhus sargen så drog han en repa och ställde sig såklart och speglade sig sen så jag kunde ta honom.
Idag skulle vi rida skoterleden med Dingla som handhäst men tog oss inte ner igenom skogen då hon konstant gick på fel sida om alla träd och fastnade och vägrade följa linan så då tog vi enklaste vägen hem ist över lägdan så då stannade hon mitt i all snö och Donnen ville gå och precis när jag trodde jag skulle tappa henne så gick hon efter igen men stannade uppe på vägen och vägrade gå mer så tillslut kom Micke och tog henne. Surmära...

Vi har även tränat att möta bilar med Donnen och Micke gav honom godis från bilen och tillslut gick han förbi ganska fint men vi måste träna en hel del innan vi ger oss ut efter vägen utan sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela