whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Long time no see

Publicerad 2014-12-12 08:30:08 i

Länge sen jag bloggade nu. Har haft väldigt hög arbetsbelastning på jobbet en tid så jag är så slut. Igår blev jag ändå lite sen hem trots att jag inte ska jobba hela dan så la mig med barnen i soffan och slumrade några timmar. Jätteskönt 
Och inte kändes det jättejobbigt att kliva upp halv4 imorse och åka och rida heller så det känns bra. Bara de tråkiga sakerna kvar i stallet idag. Vi jobbade med lydnad i galoppen och bytena då han gärna tar bettet och drar inför bytena... Och han skötte sig fint tillslut och gjorde 2 bra byten på en och samma långsida:-)  Då trava vi ner.
Jag fick äntligen prata med min fantastiska coach Marianne som tyckte jag skulle kräva lite mer av Donnen och va,lite mer bestämd vilket jagvar idag. Fick stoppa honom ett par ggånger när han drog och sen var det bra. Kunde ist läggaen volt och lura hhonom att bromsa. Hon tipsade ocksåom att lägga om skänkeln språnget innan och sen ställa om och lägga an skänkelnoch byta samtidigt. Funkar bra. Han är väldigt fin i traven och rak och fin i galoppennu och börjar känna mig färdig att starta msv c. Bakdelsvändningar är bra och skolorna är bra. Enkla bytena är bra i vänster men lite svårare i höger. Jag har en fin häst. :-) 

Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2014-12-12 09:35:00

Jag gläds med dig/ er! Heja!

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-12-13 00:26:49

Härligt att det börjar funka :) Bra att du är bestämd han får inte dra iväg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela