whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Påväg till inspirationen

Publicerad 2015-02-25 11:53:40 i

VI är påväg till Lysekil. Jag var jättetrött i morse och försov mig. Ida-Jane frågade hur långt det var kvar i Brunflo (ca 4 mil hemifrån) och spillde kort därefter Coca Cola över hela sig. Tur jag packade in hennes väska längst in igår kväll... 
Vi är iaf påväg och det tar den tid det tar. Snöat en del efter vägen men nedanför Mora var asfalten framme och flera plusgrader så väglaget är bra. 

Jag fick igår kväll höra att Patrik Kittel kommer ha clinic efter dressyren på fredag. Wihooo!  Jag kommer vara full av inspiration att träna och tävla och peppa oss i Team Jämt Dressage inför nästa tävling om tre veckor. 

Det kändes dock lite vemodigt att lämna hästarna imorse. Hade pusskalas med Donnen som för övrigt hade bland sitt bästa pass igår. Fokus var att bara tänka och inte göra så mycket och få honom känslig för hjälperna. Han kändes helt fantastisk och trampade utan pisk och knappt skänkel och ökade jättefint i traven utan att jag behövde göra så mycket. Bara sitta där och styra och följa med. Har börjat värma på ett annat sätt också. 
Men nu är han vaccinerad och ska vila till jag kommer hem.

Påväg 
Utsikt från klubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela