whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Träning

Publicerad 2015-01-16 22:21:09 i

Igår kväll tränade vi för Sara Ljung och det gick riktigt bra. Vi fick bra beröm för arbetet vi gjort sen sist. Nu är Donnen tio gånger lydigare och far inte och busar med mig. Vi tränade på övergångar galopp-skritt på volt för att hitta de perfekta sprången att sakta av i. Och jag fick mycket bra hjälp med det. Att spänna höfterna och va snabb med skänkeln ist för att rida som det vore mellangalopp med sätet och i högervarvet där han är lite starkare hittade vi precis den rätta känslan i avsaktningen. 
I travskolorna tränade jag att släppa ut vänstersidan i högerslutan och högeröppnan. I vänster är han rätt bra nu. Jag fick med mig bra hjälpmedel för vardagsträningen så nu är jag peppad. Och Sara är himla bra att rida för.

Mina nya stövlar är iaf bra.

Kommentarer

Postat av: madde

Publicerad 2015-01-23 11:01:58


Jag vill också ha fina ridstövlar!! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela