whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Regn regn och åter regn.

Publicerad 2015-07-23 20:11:30 i

Tråkigt att det regnar hela tiden. Idag red jag och Donnen programdelar på ridbanan och blev lagomt blöt. Det droppade från skärmen på hjälmen och jag fick lov att smörja allt efteråt. Får mer och mer känsla för galoppen för att göra enkla bytena och behålla aktiviteten och red serpentiner för att få honom rak och behålla aktiviteten vilket är lättare på böjt spår för att sen gå ut på fyrkanten och behålla det och det är svårt. Jag blir för okänslig och för seg i hjälperna. Träna på. Också tränade vi på att behålla flytet och bjudningen samtidigt som bärigheten i traven. Blir mycket av den träningen framöver. Öppna-volt-sluta på långsidan. Mycket lättare att rida sluta på diagonalen.

Ikväll har jag haft lektion för Jennifer som tränade program. Jag har superont i halsen så har lite dålig röst emellanåt men det gick bra ändå. De måste träna mycket vägar som är enkla poäng att knipa. Det fick riktigt fint på slutet och Fabbe var superfin och de red verkligen ihop sig och hittade flytet. Jättekul.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela