whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Hur man orkar ha ont.

Publicerad 2015-05-09 10:26:58 i

Jag har ett knä som strular lite ibland men med rätt träning så märker jag sällan av det. Jag har också en arm och axel som jag har ont i men samma där, rätt träning så går det oftast bra. Också är det ju ryggen. Jag har fortfarande foglossning dvs allt är "löst" trots att det är snart fem år sen jag födde min son. Självklart har jag träningsprogram även för ryggen och visst blir den bättre när jag tränar men helt utan smärta blir jag aldrig.  Detta har varit otroligt jobbigt både fysiskt och psykiskt då kroppen helt enkelt säger nej och jag som ryttare är ju en idrottsman så ibland är det så tufft när man vill så mycket men kroppen säger nej. 
Nu mera klarar jag mig förvisso ganska bra utan att behöva vara konstant nerdrogad av starka smärtstillande tabletter men så kom bråcket. 
Jag har ett hål i buken som är inflammerat och gör att kroppen säger nej. Det har gjort att större delen av min tävlingssäsong går bort. Det är tufft då jag lagt ner otroligt mycket energi, tid och pengar hela vintern på att träna för att visa upp allt vi lärt oss jag och Donnen. Besvikelsen var stor när kroppen sa nej. Emellanåt har jag dock kunnat kravla mig upp på min fina springare för att hålla humöret uppe och komma ut i skogen med min bästa vän. Det är underbart. Och jag är så lycklig då och hela den dagen. 
Nu säger kroppen NEJ! "Knölen" på magen tycks nu vara mycket inflammerad då mycket stark smärtstillande krävs och jag har nu ett flertal gånger varit påväg till akuten då jag faktiskt inte orkar ha ont mer. 
Så hur man orkar leva med att ha ont? Min onda rygg kommer vara blahablablaha när min knöl är bortopererad. 
Donnen hoppade på mig häromveckan så min fot blev lite färgglad och är fortfarande ond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela