whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Mors dag

Publicerad 2015-05-31 18:03:16 i

Imorse sov jag länge och sen tömkörde jag Donnen. Han förstår vad jag vill nu så jag står i mitten och liksom bara tänker vad han ska göra och han gör det. Duktig häst.

Sen hjälpte jag Jennifer med sin att trava bommar och ta några språng. Jennifer har förbättrat sin sits mycket och redde ut problemen jättebra. Det är ju bra att det blir problem när man har hjälp för ju fler problem man löser desto mer självsäker blir man som ryttare. Sista språnget var verkligen super och vi gosade lite medans matte byggde bort. 

Tittat på clinic från Kraftsamling men Tinne och Frenk vilket var intressant och givande. Samling är egentligen likadan från unga till välutbildade äldre hästar, det är bara olika register. Det handlar ju om att leka med samling under utbildningen. Kul att höra vad hon ville se hos unga hästar och vad domaren Frenk ville se. Full av inspiration! 

Igår kväll kom min gode vän och Donnens massör Ulrika förbi och vi pratade en lång stund om dressyr och domare och hur det bedöms och hur det är lätt att gå ner sig pga av dömande både av domare och övriga "hästvetare ". Det gäller verkligen att vara stark i sig själv. Det kan ju jag hjälpa till med:-) 

Fått fina morsdagspresenter. 
Barnen har handlat och tillverkat till mig. Älskade barn<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela