whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Bossekursen

Publicerad 2016-06-08 21:25:58 i

Jag och min gode vän Jennifer lastade på de vita springarna dvs Donnen och Kroken och styrde mot Skellefteå Rk för en tränarkurs och clinic för Bo Jenå. Vi körde ca 10 mil fel men för övrigt så gick resan bra. 

Bosse är ju väldigt noga med grunderna så jag får rida mycket framåt och vi fortsatte tragla vänster byte och vänster öppna. Också fortsatte vi med trampet. Donnen var trött dag två men det var mycket givande och jag längtar verkligen till nästa gång jag rider för Bosse. 



Kroken tömkördes och Bosse tyckte mycket om honom så Kroken fick som vanligt goda vitsord. Här började vi med skänkelvikning vilket han lärde sig snabbt. Han var verkligen guld att ha med sig och beter sig som en rutinerad tävlingsponny. 

Här tömkör Bosse Personal Jesus som Elin Hannu äger. Det var också hon som anordnade kursen. 

Vi fick också se en mycket fin svårklasshäst och det var otroligt inspirerande. 

Skellefteå Rks anläggning var verkligen fin med två ridhus och två stora utebanor. Och en jättesmart infoskylt vid infarten så vi visste genast vart vi skulle. 

Fantastiskt roligt att träffa nytt folk och knyta nya kontakter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela