whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Yttligare en vecka

Publicerad 2012-02-14 14:19:01 i Hästar,

En vecka har gått och en del har hänt. Barnen är sjuk så förra veckan VABa jag halva dagarna och min snälla mamma passa dom halva dagarna så jag kunde jobba lite och slutföra ett projekt på jobbet som jag tyckte var lite extra roligt. I onsdags tittade jag på Lottas hoppträning i ridhuset och tittade lite extra på en tjej som var en bra medryttar kandidat. Flera i stallet skulle hoppa så det var roligt med sällskap i stallet trots den sena tiden då det annars är ganska tomt. När jag kom hem var migrän ett faktum så jag tog min sambos starka tabletter och la mig med kornkudden och hoppades den va borta när jag vaknade.

På torsdagen provred Johanna Wilbur och gillade honom(som alla gör). Johanna är en ung, ambitiös och orädd hopptjej som gillar fart och fläkt. Allt jag inte gör så det är perfekt:) Hon hanterar honom bra coh har nu börjat med lite markarbete.

Migränen hängde på min nacke och huvud så på fredagen var jag ganska klen igen men Micke följde med och gjorde iording Wilbur medans jag mockade. Micke har alltid haft bra hand med hästarna (även surmärrarna) men Wilbur passade på att ta ett tjuvnyp i hans ben när han borstade, haha! Jag longerade en duktig Wilbur och tränade tempoväxlingar i trav och galoppfattningar.

Under helgen var jag själv med barnen och Johanna hade Will(tack och lov!). Migränen var fruktansvärd och jag mådde så illa så spydde. Bara att inse att chansen att ta sig iväg på den efterlängtade clinicen på söndagen med självaste dressyr förbundskapten Bo Jenå var liten, så jag erbjöd min biljett gratis till min medresenär Katarinas kompis så hon slapp åka själv till S-vall. Men fy va lej jag var då jag sett fram emot denna helg så länge.

När nacken äntligen släppte lite på söndagen fortsatte magsjukan och jag är nu inne på min 3e magsjuke dag med sjuka barn hemma så ja, nu är jag lite trött... Tur jag hann få en medryttare så Wilbur hålls igång iaf:)

Snart är det Göteborg Horseshow!!!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-02-15 14:32:12

Ja, vad kul, men migränen får du allt lämna hemma. Vad skönt att ha fått en orädd medryttare. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela