whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Inte som jag tänkt mig

Publicerad 2012-10-25 14:59:14 i Hästar,

Imorse kopplae jag på finkan och skulle åka och rida för Sara efter jobbet men jag har haft en lite orolig mage ända sen imorse men trots tabletter fick jag erkänna mig besegrad och sjukskrev mig dom tre sista timmarna och for hem. Avbokade träningen också som jag längtat så efter. Typiskt. Hoppas det går över iaf så jag kan jobba imorrn och jag skulle ju även behöva rida eftersom hon står idag.

I söndags var jag till ridhuset en sväng och Whinney var helt fantastisk att rida. Som en gummiboll och jag njöt varje steg va häftig hon är. Super underlaget där är verkligen guld.
Ida-Jane red också fast på Albin som är som en liten vit Whinney som älskar att springa fort precis som Ida-Jane och jag får säga åt henne att sluta smacka. Hon är duktig, håller inte i sig eller kliper med benen men sitter som gjuten i sadeln. Hon har äntligen fått en stalljacka så nu måste vi bara hitta bättre handskar. Det har jag gjort. Roeckl supergrip med fleecefoder är super sålänge det inte är -10. Har ju en stark tant så föredrar sånna.

Nu ska jag fortsätta längta mat och kanske sova lite innan resten kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela