whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Härnösand Hästsport Arena

Publicerad 2015-11-08 08:57:30 i

Igår lastade jag och Ida Donnen och for till Härnösand för sista tävlingen i år. Ida släppte jag av hos hennes faster och kusiner på vägen och min hästskötare lämnade sent återbud så jag var själv. Men det var en fantastisk stämning och funktionärer och övriga var mycket hjälpsamma med att ta av skydd innan vi skulle in på banan osv. Regnet öste ner och Donnen skulle inte stå still när jag skulle sadla så vi var rätt blöta innan jag satt upp. Sadeln och tyglarna var blöt och hal men vi gjorde det bästa av det. Det var lite kaos på trång framridning och jag fick aldrig igenom högersidan ordentligt. Väl inne på banan så piggnade Donnen till men slappnade aldrig av och skyggade tom för sin egen spegelbild. Så några missar senare landade vi på en femte plats med 60,957% och utanför placering. Så vi har verkligen höjt vår lägstanivå men Donnen känns lite trött så han ska få vila lite nu. 
Anläggningen var nybyggd och fantastiskt proffsig. Med snöre för att öppna ridhusdörren osv. Verkligen superfin med lösdrift med active stable som hästarna verkligen verkade gilla. Jag hoppas att det blir fler tävlingar för jag vill gärna åka dit igen. 
Bästa jackan och täckkjolen från Uhip höll mig varm och torr hela dagen trots regnet. 

Törstig och mycket blöt Donnen. 

Fantastiskt stort, ljust och fint ridhus med en gång till det mindre ridhuset.

Även på hemvägen var dimman bitvis tät och jag var trött så tre redbull senare så var vi hemma😀 

Anläggningen från vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela