whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

En vecka

Publicerad 2012-02-07 16:11:16 i Hästar,

En vecka har fått sen sist. I tisdags red jag Wilbur för Ingela. Han gick bra men är ju lite besvärlig. Den där rumpan är lite mycket i luften ibland. I övrigt bekräftade hon det mesta jag tyckte så jag följer min röda tråd bra:) Men han har nog en växtperiod för han har lite dålig koll på kroppen nu. Det otäcka stora ridhusdörren går bra att gå igenom men inte gå förbi:(Pust!

I torsdags var han knäpp bara att leda. Han reste sig och kastde sig och sparka bakut... När jag väl kom upp på honom vart det en resa jag bara vill glömma. Tre steg framåt sen följde bakutspark-bock-bock-tre steg trav-bock-bock osv. Kändes fin 3 sek för att sen explodera igen. Tyckte synd om ponnytjejerna som var i ridhuset samtidigt Blir mer och mer energi och utevistelse endast 6 timmar om dagen kanske börjar göra sig påmind... Träningsmöjligheterna är bra men att sitta på en bomb varje dag är inte något som attraherar mig. Han kan inte stå still på gången och äter på täcket, bogskyddet och allt han kan så nu är han naken inne. Följande helgen vart rikigt kall (-30) så jag lät bli att rida vilket var skönt då jag vart så himla less på allt med hästar... Vill ha hästarna hemma så dom kan gå ute som hästar dygnet runt så Wilbur slutar hosta också. Har ju gjort det nästan ända sen jag hämtade honom och han fick flytta in på nätterna. Känns som antingen sälj eller gör något åt det.
Saknar Whinney och när jag fick bliderna från i somras i helgen var det inte utan att det kom en liten tår... Tur att hon finns än så vi kan mysa.

Barnen vart återigen sjuk i helgen så jag jobbar det jag kan och VABar resten. Barnen sover inte så bra så det har blivit lite sova så nu är det lite häst... Ikväll kommer jag sova tidigt i soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela