whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Ofrivilliga flying changes

Publicerad 2012-03-23 12:58:54 i Hästar,

Kämpar på kvällarna. Ridpassen känns bli senare och senare och jag är så trött. Går sådär i ridningen och har tagit det lungt med tanke på hans framben som varit lite halvdant sen broddtrampet men som har läkt ihop fint nu. Därför vart det ingen träning som jag tänkt och nästa tisdag är jag på middag så då blir det inte heller någon men veckan därpå, då blir det:)
Extra glad för ridhuset då Wilbur tappade en baksko och jag kunde rida ändå. Isigt ute fortfarande men det går åt rätt håll! Även tappat nån brodd men en månad till så behövs det inte längre:)
Jobbar med galoppen och övergångar trav-galopp och fick han att skaka loss på linan härom dagen men han är så känslig på min sits och minsta jag fuskar med yttersidan så byter han. Inte bra inför stundande säsong. Lägger även fattningarna  i höger på fel ställe så jag måste lära mig känna hur han ligger så jag ger honom bra förutsättning för en bra fattning. Idag ska vi jobba mest med skänkelvikningen i uppvärmningen som vanligt och sen övergångar skritt-trav. Bara jag kan fokusera blir det nog bra.

Tog en tidig promenad med barnen och Smilla imorse och det var så skönt väder. +5 och ingen blåst. Sen gick vi och handlade nygräddat grekbröd och fikade mellis på det när vi kom tillbaka. Mmmm!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-28 12:59:39

Det är ju super att han har lätt för att byta galopp :) Du ska ju rida MSV så småningom.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela