whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Räser tanten och första snön

Publicerad 2012-10-18 06:11:33 i Hästar,

Hon kan ju Whinney. Vänta, vänta och så har hon sånt tryck i bakbenen och skjuter ifrån så det sprätter grus och hon vill inget annat än att gasa. Haha! Men när jag fortfarande väntar på fodrade supergrip handskar och det ligger på nollan så blir det lite kallt om händerna när man har en stark tjej under sig och då blir jag lite okänslig i handen. Missar klubbtävling i helgen. Synd men behöver kunna skritta först. Jag hade nog åkt ändå om jag sett den i tid(tre dagar innan är inte i tid) så jag kunnat förbereda lite och lagt träningen lite annorlunda för jag behöver komma ut på tävling för det är ju ett år sen sist. Men nu är det som det är och jag får se till att va färdig till nästa istället.

Första snön kom i veckan och det blir styltor uner hovarn men gick bra när jag travade. Blev lite ljusare så det var lite trevligt faktiskt. Snart har den regnat bort.

Tröttheten är ett faktum och jag orkar knappt klä på mig på morgonen så nu har jag köpt D-vitamin så det ska bli ändring på det.

Ont i ryggen, knät och armen så ska bli skönt att komma till massören och sjukgymnasten. Det blir inte än så det är bara att stå ut. Linementar både mig och hästen eftre ett pass. Ikväll är det vila för Whinney och jag och Smilla ska ut och springa en kortis efter jobbet. Sen är det Revenge på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela