whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Tidig lördag morgon

Publicerad 2012-09-29 08:47:12 i Hästar,

Sitter med en kopp varm oboy och skissar på min framtid. Min sambo har åkt och jobba och jag och barnen ska inte göra någonting idag. Därför vaknade dom tidigt och mitt humör är inte på topp ännu... Men jag får trösta mig med att när jag har hästarna hemma så skulle jag suttit på hästryggen efter ett pass vid den tiden när jag ska va själv med barnen. Så härligt med helg och jag hinner ju träffa barnen så lite på veckorna så vi har lite att ta igen på helgen. Har nu jordens tvätthög efter Mallorca och resten av veckan + städning så det finns lite att göra. Plocka ner hammock och pumpa däck på barnvagnen och även utemöblerna är det väl dags för...
Jag ska också sätta mig och lägga upp lite bilder. Det blir ett inlägg med "en dag i stallet" från i somras och kanske jag lägger upp någon fin bild från semestern.

Whinney är piggelin efter en välförtjänt vila när jag var borta men igår var hon ganska trevlig. Vi har backat lite och jag måste skippa träningstävlingen jag siktat lite på. Nu är det bara lösgörande och inte så mycket samla. Tråkigt för alldeles innan hon vart brunstig så trampade hon riktigt taktmässigt och fint i skogen. Hon brukar ju få lite ont i kroppen när hon brunstar så det tajmades bra med den planerade vilan. Hon går nu med yllefilten för hon verkade blivit kall häromdagen i tunt innetäcke innanför regntäcket då det regnade och var bara 4 grader. Då var jag också kall. Men det är ju så dagarna ser ut nu. På med mössan!

Jag har investerat i lite nya grejer.
-Svarta sporremmar
-Svart huva till Whinneys öron när det blåser och regnar
-Röda helskodda ridbyxor med bling på(så jag inte alltid går i mina blå)
-Svart högblank hjälm från Uvex(då min gamla passar bättre på museum)
-Perfect shoulder från Perfekt Sit of Sweden(eftersom jag har problem med hållningen)

Perfect shoulder västen såg jag på Eurohorse så när den gamla kollektionen nu såldes ut billigare så köpte jag en. Red i den igår och jag är nöjd. Den påminner mig konstant att axlarna ska bakåt- neråt och blir då starkare i mage och rygg. Jag kände mig faktiskt inte lika spänd i bröstkorgen och bröstryggen efter passet som jag brukar göra. Jag ska även använda den till vardags när jag promenerar etc. Och träna mera igen så blir det nog ordning på mig.
Nästa större investering i utrustningsväg blir nya ridstövlar till våren.

Ska även skriva ett inlägg om hur viktigt det är att ha rätt personer omkring sig när man satsar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela