whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Ridhusmorgon

Publicerad 2015-01-24 13:34:10 i

Imorse klev jag upp tidigt för att hinna rida i ridhuset innan träningarna började. Donnen gjorde bra ifrån sig till slut och gjorde bra övergångar galopp-skritt i höger och hyfsade i vänster. I traven gjorde vi övergångar skritt-trav-mellantrav-halt-trav-halt-trav-skritt osv för att han ska bli känsligare i hjälperna och tänka framåt rejält. Gjorde nog bästa halten från trav vi någonsin gjort. Också börjar vi sakta men säkert snabba på bakbenen för att jobba mot att tillslut i framtiden bli piaff. Det gör mycket och jag får mycket gratis efter det arbetet. Traven blir så fantastiskt fin och i det gjorde vi en bra hörnpassering och gjorde en riktigt fin högeröppna(den svåra)i följd av en volt och höger sluta som i MSV C1. Plötsligt fungerar det:-D 
Nu börjar skav-säsongen sakta komma smygande och jag är glad att jag inte klippte hela Donnen. Så därför har jag bytt sporrar... Och sytt egna sporrskydd till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela