whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Tävling

Publicerad 2015-10-12 07:31:03 i

I helgen var det tävlingsdags på Sundsvalls Fältrittklubb. Jag var mindre nervös och lyckades till och med klämma ner en macka till frukost. Donnen var riktigt på g och skulle inte ens stå still när vi skulle sadla. Runt framridningen var staketet delvis förlängt av hinder vilket Donnen bjöd friskt på varje gång vi kom mot det. Han tyckte även illa om någon häst han tyckte gick alldeles för nära. Klockan på väggen vid framridningen gick 10 minuter sent och jag blev måttligt stressad när vi upptäckte det. Väl inne i ridhuset på banan var domarborden läskiga och han skyggade under programmets gång för en dörrar, spände för domarborden, publiken etc. De bitarna som var bra var bra och resten miste jag en eller två poäng på. Några skolor bla och där är det koficient och poäng att plocka. Det var tre domare och ganska noggrant dömt och de var alla tre överrens och det kändes bra. När jag lyckas hålla ihop det kommer det bli jättebra. 

Min världens bästa hästskötare var som vanligt med och höll reda på oss. 1000-tack Jennifer😘 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela