whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Gott Nytt År!

Publicerad 2011-12-31 20:21:04 i Hästar,

Idag packa vi in barnen och hundarna och for till farmor och farfar för att fira nyår med dom. Vi fick goda plättar när vi kom och sen for jag och Ida på sparktur med Smilla. Ida hade skoterhjälmen på sig och det säger väl allt om hur det är att åka spark efter Smillis:) Var -16 grader och kändes kallt eftersom vi haft så varmt i vinter mot vi brukar ha. Mitt hår vart frostigt och solen sken och det glittrade så fint ute.

Senaste dagarna har jag och barnen myst och Ida börjar åter få en härlig kontakt med hästarna. Ivve är så liten och obrydd och bästa pensionären Whinney gör sitt bästa för han inte ska ramla när han är ikring henne. Ivve kör lillskottkärran och Ida mockar med spaden så jag har bästa groomarna med mig i stallet.
Till veckan är det allvar med Wilbur igen och han är i sån utförsbacke så vi får se hur det går... Ska ju starta snart så nu må vi igång. Behöver ju iaf inte sätta eltejp på Dominus märkena på sadeln nu när vi besegrade Ridsportförbundet och vi kan alla ha de vanliga tävlingskläderna på banan.

Tanken var att göra en liten tillbaka blick på gångna året men har inte fått bilderna ännu så det blir kanske nästa vecka men det kommer iaf.

Sitter här med ett glas Asti nu och inväntar nya året och vill tacka alla som hjälp mig så otroligt med framförallt hästarna och barnen. Jag är otroligt tacksam och hoppas jag under 2012 kan få lite mer tid för mina nära och kära. Hoppas ni alla har en fin kväll och får ett bra 2012.

Gott nytt år! 

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-01-03 08:03:57

Vad mysigt det låter med all snö och slädturer, här regnar och regnar, fördelen är att det går att rida på ridbanan och man slipper åka till ridhuset varje kväll. Andromeda är också i utförsbacke,men hoppas de växer ikapp fram, det brukar de ju göra, och Wilbur är ju alltid i uppförsbacke när man rider. Kram och Gott nytt år från oss här nere.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela