whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Rakettanten och spännfian

Publicerad 2012-08-10 08:31:05 i Hästar,

Är hemma och är barnledig några dagar men jobbat en dag denna vecka. Också har vi firat Vincent också som blivit 2 år.
Njuter lite av solen på dagarna trots att man behöver en tjocktröja ute. Känns som det är höst ute nu.

I tisdags kändes Whinney riktigt fin. Trots dubbls raketer i rumpan. Men hon skötte sig och jag kände mig för första gången på länge som en rätt bra ryttare. Hon är svår när hon blir så stark men jag är lugn och metodisk och då fungerar det så bra. Lugn och rida varje sekund. Varje. Kände att jag saknat det här och att rida Wilbur och Whinney samtidigt utvecklade mig mycket som ryttare för att dom är så olika fast ändå så lika. Men saknat att samla och rida Whinney. Behöver rida andra hästar även nu.
Igår var hon dock värsta spännfia och vart rädd för korna (som alltid går där) och var allmänt spänd. Då blir hon väldigt av och på och bjöd vänstersluta och skänkelvikning för vänster om vart annat. Sen när jag skrittade av påvägen hem så vart hon rädd för en fågel som satt i diket och flög iväg. Då hoppade hon rakt upp i luften och ner samtidigt med alla fyra hovar i vägen så det small! Hahaha! Hon flyr ju aldrig utan hoppar till men inte sådär. Också fortsätter hon att gå helt obemärkt.

Igår kom jag hem från stallet sent så idag vaknade såklart min son tidigare än vanligt så jag ligger här i morgonrock än...

Vet inte hur helgen kommer se ut om det blir dressyrtävling på hemmaklubben eller mys hemma och lite ridning ist.

Min sambo fotade förra helgen en dag i stallet så jag ska lägga ut lite bilder framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela