whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

We are back!

Publicerad 2012-08-03 13:59:41 i Hästar,

Jag och Whinney tränar på. Korta men intensiva pass. Hon tycker såklart att passen är för lite så hon avslutar alltid med passage vägen hem så det ska vi fortsätta träna på i höst. Hon känns väldigt fin i kroppen och mer loss än i höstas. Roligt tycker hon och gapar för bettet utan godis:) Hon får ju godis ändå såklart. Öppnorna är fina i traven och hon börjar bli så lydig att jag kan börja galoppera henne snart. Inför vänsteröppna laddar hon för sluta så jag måste va med och rida framåt hela hörnet och tänka mellantrav mot nästa hörn så går det bättre. Höger känns jättefin och hon börjar lätta av fint i handen. Rider nu på vippstång vilket jag inte gillar men det kan vara bra nu i början så behöver hon inte bråka på den så mycket när det blir jobbigt. Men så blir hon ganska stark istället. Varje gång vi går hem är hon helt galen och försöker resa sig, galoppera åt sidan osv men som slutligen övergår till passage ist. Häromdagen var det någon och körde skoter på sjön som körde igång hästarna i hagen runt omkring ridplan och då var jag ganska nervös kan jag erkänna. Klarade pärlandet och jag satt kvar men med livet som insats.

För ett par veckor sen trampade jag snett och skrubbade upp fotknölen på kantsten på gårn och dan efter kom Smilla och sprang rakt in i den så det har varit rätt svullen men nu passar ridstöveln lite bättre så det måste vara bra.
I söndags hoppade jag ut ur finkan med ridstövlarna eftersom dom är höga så är det skönt att slippa böja på knäna. Normalt brukar jag slå huvudet då dörren är låg men istället slog jag hela underarmen i handtaget så den är fortfarande svullen men idag gör det inte lika ont längre. Typiskt mig verkligen...

Snart är semestern slut och jag ska mjukstarta på jobbet nästa vecka. Tråkigt att åka hem och att inte ha Whinney så nära.
Haft fina veckor här med nära och kära.
Sitter dock och svär över bredbandet som gör att jag missar OS-dressyren som går på svtplay. Buffelibuff var 3e sekund...

Det känns bra att hittat ett flyt i ridningen och det gör mig glad. Det är min meditation. Min energikälla. Hästarna gör det för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela