whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Längtar!

Publicerad 2012-12-07 15:09:56 i Hästar,

Sedan min lilla åktur på Whinney för några veckor sen så har min rygg inte blivit bättre. Har provat rida och det gick ganska bra till jag klev av och nästan inte kunde gå. Har nu fått ridförbud... Doktorn gav mig piller så jag inte ska ha så ont så jag kan sova men dom bästa kräks jag av och dom andra känner jag mig trött och bakis på så det var inte heller någon höjdare men sov rätt ok. Jag har sovit så dåligt på sistone att jag inte kunnat koncentrera mig på jobbet så jag har fått stanna hemma och Whinney har fått vila lite. Min ryggrad verkar vara roterad men till veckan ska jag på röntgen så då får vi kanske lite mer på benen till en lösning. Fortsätter träna stabilitet så länge. Dessutom har vi inte haft snö utan stenhårt och skitkallt så lämpligt att det vart lite ofivillig vila just nu. 
Ida har haft extrem magsjuka och Vincent har rejäl ögoninfammation och jag har fått det i ena ögat idag... Typiskt.
 
Ska sätta igång Whinney till veckan igen och longera så får väl min tränare rida lite. Jag har börjat gett henne munkpeppar eftersom hon brunstat typ 3 månader så kanske hon blir lite trevligare att rida. Hoppas det funkar!
Jag har fått ett Kingsland underställ(med korta ben) i tidig julklapp av Micke och barna och Whinney har fått lite nya grejer, bla ett par svarta lackboots:) Så jag längtar efter att använda alla nya saker!   
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela