whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Livet är hårt

Publicerad 2012-01-26 08:56:36 i Hästar,

Jag vill även tillägna några rader till min gamla tränare och coach Marianne och hennes man Kent som båda utbildade Wilbur. Dom förlöste honom när han föddes då han låg fel och inte kom ut själv. Dom är himla duktiga och kämpar på sitt Stuteri Light i Lysekil(se länk) och föder upp och utbildar fina sporthästar. Dom har tyvärr haft lite otur och nu senast tvingades dom ta bort sin fina, egenuppfödda häst Pandora. Hon fick dubbeldiplom som 3-åring och varit mycket framgångsrik men pga skada så gick hon nu som avelssto och har fått fina avkommor. Pandoras njurar började svikta under senaste dräktigheten och kastade sitt föl och orkade inte mer.
Jag kom sällan överräns med denna bestämda dam och är ganska säker på att dom senaste orden till henne var mindre positiva men jag gillade henne för hon var cool och lät inget skrämma henne.
Det gör ont i hjärtat att det skulle gå såhär då jag vet att hon betydde mycket för familjen och kanske framförallt Kent. Mina tankar går till hela familjen Björk och tänk nu på det fina ni haft och det fina ni har efter henne, Andromeda och Palatino.

Stor kram från mig

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-01-26 10:16:44

Tack, det var fint skrivet :)

Postat av: Kenth

Publicerad 2012-01-26 12:19:00

Tack, det var fint skrivet.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela