whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Sen kväll med Wilbur

Publicerad 2012-01-28 09:10:44 i Hästar,

Började jobba lite tidigare för att kunna rida i tid idag men tji fick man. Först var det mycket kvar på jobbet till kvällspasset(dvs vi) så det vart övertid och sen när jag skulle åka hade något smartskaft låst grindarna!? man gör ju inte det längre så det tog ett tag innan jag kunde åka från jobbet.
Men kl 22 satt jag upp iaf och Wilbur började jobba bra redan från början. Vi jobbar med att hitta ett bra arbetstempo och hålla en jämn takt i traven. Det går bättre och bättre. Tog även lite galopp vilket han tyckte var jobbigt men han kämpade på bra. Galoppfattningar står på söndagens schema och på tisdag ska vi träna för Ingela. Det ska bli trevligt! Han är bra härlig min fina häst.
Idag ska jag skotta ut kissbädden som va hos Wilbur när han flyttade in och sen ska gammmära få sig ett besök också. Hon kanske till och med blir glad att se mig? Mats Eriksson träning i ridhuset idag så det kan ju hända att man fastnar lite:) 
Sen snabbt hem för idag ska vi äta ute med moster m familj och sen blir det Revy. Trevligt hoppas jag:)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela