whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Welcome to bootcamp

Publicerad 2012-01-23 08:04:20 i Hästar,

Igår flyttade vi Wilbur till hans nya stall. Han va duktig och gick på finkan själv och sen kom vi mitt i pay and jump på anläggningen och jag trodde Wilbur skulle riva finkan. Sen kunde han inte stå still i stallet utan frambenen viftade konstant. När vi gick till hagen vart han rädd(!?) och klev på mig ordentligt så mina fina nubuck stövlar har nu 2 brodd repor över hela ena foten:( Foten är rätt ok. Väntade med att titta tills jag ridit på kvällen. På kvällen tror jag han saknade mamma Whinney för han var som en igel med sitt huvud intill mig hela tiden. Hon verkar inte saknat honom till hans stora förtret:)
Var alldeles själv i ridhuset och han tyckte hindren på kortsidan och läktaren på andra sidan var lite att titta på men annars skötte han sig fint och jag vart lite överambitiös och la lite serpentiner och nån volt för mycket och sen vart han ojämn:( och helt enkelt slut i baken. Han kan ju vika sig dubbel den där:D Ska rida nåt varv på fyrkanten idag och imorrn blir det vila. Han verkar bott in sig ganska bra och tjusade med grannen så han glömde bort mig och klev på min andra fot ist...Stöveln höll ju iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela