whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Wilbur is back!

Publicerad 2012-01-26 08:22:09 i Hästar,

Igår red jag efter jobbet kl 21. Mysigt att vara själv i ridhuset och underbart att slippa blåsten ute då det fortfarande var ganska kallt trots att temperaturen stigit från -25 till -11. Wilbur var som vanligt igen och jag kunde skritta fram uppsutten och sen lungt trava igång. Han tycker stora porten är läskig men kom ändå till jobb då jag la några stora volter och helt plötsligt kunde jag reglera tempot med lättridningen och jag fick igenom vänstersidan som han lurat mig på i skogen i höst. Han lyssnade och vart sådär underbart känslig och jag kunde "åka" lite häst och njuta. Inte lätt i baken en gång. Jag kunde koncentrera mig på min sits och hans fina steg kom fram och han trampade på bra. Efter en skrittpaus orkade han lite till och jag kunde suttit länge men vet bättre och skrittade av honom i tid ist. Han vart inte svettig ens. Idag blir det vila så kör vi på fredag igen. Roligt att det är roligt att rida igen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela