whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Hästarna och en annan last

Publicerad 2012-03-11 09:26:00 i Hästar,

I söndags kändes kroppen riktikt trött när jag red. Åkte sen och hälsade på mina bästa vänner, Jenny och Fatima. Hinner inte ses så ofta nu för tiden då mitt liv nästan bara består av barn, jobb och hästar. Men denna helg var jag utan barn så det var konstigt men skönt. Jag gick långpromenad med Smilla och åkte med mamma och pappa in till stan och gick själv, utan barnvagn(!). Var mycket trevligt och jag kunde strosa runt som jag ville i lugn och ro. Hittade lite utekläder till barnen på rea och lite till mig också. Nu kommer vi till det, min andra last(förutom hästarna) så älskar jag kläder och väskor och SKOR! Var ute efter en skolett för det blir lite kallt i pumps såhär års och hittade jättefina och dyra men dom var på REA! Kom undan med ett mycket bra pris så trots lite ångest så är jag väldigt nöjd.

Kände mig fortsatt väldigt trött på jobbet men Vincent vart förkyld så jag fick vara hemma med barnen resten av veckan och då kom det, anledningen till den trötta kroppen, inflammation i bröstbenet. Fick det första gången för ca 5 år sen då jag fick åka till akuten då man trodde jag fick en hjärtinfarkt. Sen dess kommer det mer eller mindre ofta och jag får mer eller mindre ont. Helst vill jag dock alltid slippa andas pga smärtan. Känns ofta som stress och oro triggar igång det men vad vet jag. Ont gör det och det är bara att ta det så lungt det går tills det läker.

Wilbur hade vilodag i onsdags och sen har han fått gå på lina ett par dagar och tränat galoppfattningar vilket tycks gjort honom gott då han gick som smör igår när jag red igår. Eftergiven, mjuk i sidorna, framåt, fin i skänkelvikningarna och fin i galoppen. Har jobbat med att få en längre steglängd men med samma takt. Mellantrav på långsidorna och jag kände att han börjar bli stark igen. Jättekul!
Fick en uppläxning av en tant i ridhuset för allt möjligt men lät det rinna av så jag kunde koncentrera mig. Jag ha världens coolaste häst som inte blir rädd av en dörr i rumpan(vilket övriga människor i ridhuset vart) men han fick en klatch av en buske brevid ett hinder så han klev på min häl(?!) men stöveln höll tack och lov men har lite ont i hälsenan idag:( Men vilka speciella människor som finns i ens omgivning... Rinn av, bara rinn av.

Wilbur hade ett styckt broddtramp igår men han åt upp allt jag linda med så gav tillslut upp och la på salva och höll tummarna så får se hur det ser ut idag.

Igår hjälpte min sambo och barnen mig att köra 60 bal hö till Whinney. Skönt att det inte var fulla finkan för det var jobbigt att bära med ont i revbenen. Whinney fick den sista julgranen också så hon vart glad.
Sen ramlade jag med kärran för det var så halt så blåmärken överallt så jag känn mig lite ofärdig i kroppen idag.
Är väldigt halt just nu så ge mig regn och rejält med plusgrader så man kan gå ute utan risk för att slå ihläl sig.

Har blivit lite bloggande på sistone men ska försöka ändra på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela