whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Ljuvlig mamma-semester

Publicerad 2012-03-02 21:36:09 i Hästar,

För en vecka sen satt jag och min gode vän Katarina hos våran gamla tränare Marianne www.stuterilight.se med familj i Lysekil och drack vin. Vi hade varit och shoppat stan och sen haft det lungt. Jag mockade lösdriften för att få lite lugn i kroppen vilket jag alltid får i stallet hos dom:) Fölen har blivit stora!. Fick även sovmorgon(!!!) och se fina Andromeda och Vilja in action som utvecklats jättemycket sen jag såg henne i somras. Nästa gång ska jag packa ner ridkläder...

Lördag red Marianne Vilja på morgonen och fick lov att ta igenom lite saker. Det är bra för mitt självförtroende att se att allt inte bara flyter på för riktigt duktiga ekipage hela tiden utan att även dom har problem ibland precis som mig. Det blev dock riktigt bra på slutet och hon får så fina framben hästen:) När den styrkan finns och pusselbiten faller på plats så får man nog hålla i sig:)

Resten av lördagen spenderades på Euro Horse mässan och Scandinavium. Jag lyckades även träffa en av mina bästa vänner, Karoline som flyttade till Götet för några år sen. Saknar henne mycket.
Det blev MYCKET shopping! Jag som skulle handla minst och enligt listan, vilken jag följde och utökade rätt mycket... Men köpte inget onödigt:) På kvällen tittade vi på dressyr i världsklass och fick se Patrik Kittel vinna på fina Toy Story. Han hade hjälm på prisutdelningen och Minna Telde red i en riktigt snygg glittrig hjälm som jag inte sagt nej till och tror en till också red i hjälm vilket jag glädjs åt då jag tycker det är viktigt som förebild. Vi hade dåliga platser men snälla Maria som jobbar för Agria (www.toricenter.se) fixade superplatser på rad 4!
11 grader varmt och inge snö och all pepp jag alltid får på Stuteri Light kändes jobbig att åka ifrån. Men hästarna och familjen var ju hemma. Ska ta med Wilbur ner till hösten eller nästa vår och rida en vecka för Marianne har jag tänkt. Dom är alltid så gästvänliga när jag kommer. 1000-tack för det!
Marianne är i Södertälje i helgen och ska starta nationell dressyr så nu håller vi tummarna:) 

Veckan som gått har jag varit fruktansvärt trött och när jag trodde jag hittat lösningen så behöver jag hitta en ny. Nu när vägarna inte är helt snötäckta och jag kan rida i sommarridbyxorna och sommar stövlarna så borde jag va riktigt uppåt. Hoppas det vänder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela