whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Min stjärna

Publicerad 2012-03-18 10:25:31 i Hästar,

I förrgår kändes han bra stjärnan! Lite lagom spänd över porten så jag fick upp honom fint fram och han bara öste i trav och galopp. Jag börjar återfå min sits och fixar dom små viktiga sakerna för han är ganska känslig bara man rider rätt. Jättekul var det:) Nästan bara fyrkantspåret för att vara extra rädd om höger fram.
Igår var han fjäskig för porten var öppen vilket brukar gå bättre men tydligen var det nåt hinder som bytt plats och det tog hela passet ínnan han kunde gå förbi utan att stanna och försöka vända. Fjäsk och jag blir så irrterad när han håller på och jag smacka för hela Frösön och red så jag fick ont i benen. FRAMMÅT!!! ville jag bara banka in i huvet på honom(vilket det inte skulle bli något bättre av) Så efter att ha gasat förbi femtioelva varv (bara vänster som var problem!?) så gick han fint förbi i bra tempo men vi var nog lika stel och hade nog lite träningsvärk båda två och lika ofokuserad så inte bästa av pass men benet är bättre och idag är det vila och jag har hästfri dag tack vara Pers snälla medryttare Elin:)

Idag får vi främmande en vecka frammåt av min släkt från uk så det ska bli jättekul och har vi tur kanske det blir bra väder så jag och barnen kan va ute på picknick i veckan på dagarna som igår. Supermysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela