whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Stöd och troende

Publicerad 2012-09-30 09:30:49 i Hästar,

När man satsar på någonting är det enormt viktigt att folk tror på en. Oavsett vad det är och på vilken nivå. Det ska inte spela någon roll vad man har för efternamn eller vad man har för material. Jag kan ärligt säga att i ett av alla stall jag stått i så var jag sedd som sämre just pga mitt efternamn eller något annat förbestämt. Man försökte konstant "sätta sig" på mig och det är så tråkigt. Jag vet att jag red min häst ganska bra och jag är positiv och glad och försökte få träna för vissa tränare och även fast jag var tidig med anmälan och tidig reserv så var det alltid någon efter som ändå fick platsen och den ena och den andra var duktigare osv. Det fick mig att tappa tron lite på mig själv utan att jag egentligen insåg det då. Jag hade en bra tränare men det är alltid bra med komplement.
 
Tyvärr så reste jag på mig lite för sent. Men jag reste mig tack vare att det fanns några i min närhet som peppade mig och fortfarande gör det. Dessutom flyttade jag min häst därifrån vilket gjorde saken bättre. Man ska aldrig ha sån dålig energi runt sig. Jag fick återigen bli lite starkare vilket man får lov att bli under livets gång synd bara att det ofta är under så dåliga former. Jag skulle vilja bli lite starkare av framgång också.
 
Min poäng är att man ska befinna sig bland dom som ger stöd och tror på en. Dom andra negativa kommer alltid finnas där men man måste inte ha dom "upp i sig" därför att vill man så kan man oavsett vad man har för efternamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela