whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Veterinärbesök

Publicerad 2013-02-26 22:12:44 i

Idag va jag med Whinney till Ann-Sofie, min veterinär som jag haft några år nu. Varmt även idag och väglaget var inte det bästa och det blåste en hel del. När jag lastade ur W va hon helt knäpp men fick lite lite lugnande och hon vart nästan som vanligt. Sprang iaf inte på mig nå mer.
Ann-Sofie böjde och jag sprang. Visade ingenting så jag satt upp och red och hästen kändes ganska fin!? Men gick över till slutorna och då är det så tydligt men hon såg även vad jag menade på volten.
Hon va palpations öm på en del ställen på halsen men framförallt på ländryggen på höger sida kändes väldigt spänd och man ser tydligt hur ojämn hon är bakifrån så hon fick stötvågsbehandling. Imorrn ska hon ledas för hand och skos om med andra skor och på torsdag ska jag rida ett mycket kort pass innan Ulrika kommer och masserar på kvällen.
Jag glömde ta kort hos vet. Får göra det nästa gång.

Här var vi iaf påväg hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela