whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Träning

Publicerad 2014-12-20 09:39:58 i

Igår var det träning för Sara Ljung. Väldigt länge sen jag red för henne. Sist var med Wilbur så ja det var ett bra tag sen. Donnen gick iaf riktigt bra och dom svåra grejerna var svåra igår vilket var bra så att jag fick hjälp med dom. Nog för att det är roligt att visa upp allt perfekt men jag är ju på träning för att få hjälp med det vi har svårt för. Fick mycket hjälp, bla när Donnen stannar upp lite i skänkelvikningen för vänster så ska jag tänka sidvärtes med bogarna för att behålla flytet och det funkade på en gång. Även att inte sitta och störa traven så mycket genom att göra så mycket tempoväxlingar utan låta min häst dansa genom kortsidorna ist och wow! Han gör faktiskt det! Jag behöver inte aktivera bakdelen hela tiden på det viset längre. Han är där ändå. Wow:-D 
Galoppen fick vi en hel del aha upplevelser i men det ska jag nog blogga om på datorn ist för mobilen. Kommer senare. 
Fått tidig jjulklapp av Ida. Fin va? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela