whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Helg i paradiset

Publicerad 2014-01-18 10:59:24 i Hästar,

Tränat Donne ett par dar sen vi tränade förra helgen. Han har vänt i hagen och det gör inte min världens socialaste häst om han inte är trött. Så då fick han vila 4 dagar till han kom som vanligt i hagen igen för jag vill ju inte förstöra huvudet på honom. Tyvärr har det satt sina spår så nu jobbar vi några minuter sen skrittpaus och så jobba några minuter och skrittpaus igen osv. Det fungerar bra och han var så fin idag:)


Sen tömkörde jag Dingla eftersom Ida är sjuk och inte ska rida nåt. Det var ett bra tag sen men hon jobbade fint och jag tror att hon tyckte det var ganska kul:)

Där framme hoppade det rådjur.

Måste nog tyvärr köpa ett vintertäcke utan hals till Donne för snart har han ingen man kvar...
Mina dressyrskydd verkar ha gjort sitt också så nu funderar jag på att bli modern och köpa såna dressyrskydd som alla har nu för tiden som påminner om senskydd. Får se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela