whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Ny sadel

Publicerad 2014-01-10 06:07:46 i Hästar,

Jag och Donne tränar på med övergångar och övergångar men också skänkelvikning där han haft svårt en hel diagonal undan vänster. Höger galopp har han lätt för men vänster får man gasa lite i och rida lite unghäst. Men så i förrgår kväll kom min nya sadel så vi hade den igår morse och va jag satt och va han gick! Avspänt i båda varv. Galoppen i vänster var nästan lika bra som höger och skänkelvikningen på en hel diagonal var inga problem i nåt av varven:) Med ett leende på läpparna red jag runt och njöt i fulla drag.

Det är en Ordo sadel.

Idag blir det välbehövlig vila för imorrn ska vi träna:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela