whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Efter SIHS.

Publicerad 2015-12-03 10:29:49 i

Fantastiskt rolig helg jag haft med mina fina vänner. Vi har knutit lite nya kontakter och spanat på kändisar. Och dom är ju helt vanliga dessa duktiga ryttare. Jag ska också rida Grand Prix dressyr. 

Vi provsatt alla dressyrsadlar som fanns jag hittade en Equipe Olympia och en Amerigo Classic som passade mig också en Erreplus Adelinde som jag blev väldigt förtjust i. Dom har verkligen tänkt på bogfriheten och har olika paneler för att bogarna skulle få plats att röra sig på bästa sätt. Vi får se vad det blir.

Jag har beställt nya stövlar som kommer om ca 10 veckor. Jag vill såklart ha dom nu. 
Så mina svarta Petrie är till salu. 

Jag skulle även behöva vinterristövlar då mina är för smala i skaftet så mina bruna är till salu.
Om någon har så hör gärna av er. 

Efter påtryckningar från Karin som lever i sina jodhpurs från Ariat så provade jag ett par och blev kär. Fantastiskt sköna. Blir nog ett par eftersom jag får så ont i fötterna. 

Köpt nya schabrak och säljer bort de vita hojta vid behov av ett. Alla är i fint skick.

Framridningen på SIHS var minst sagt spännande att se. Här kommer fransmannen in med sina lösa hästar. Först parkerade han dom för att sen börja longera dom lösa. Två smet en gång men det var säkert missförstånd för dom kom tillbaka direkt på hans kommando. Häftigt var det.
Längst ner till höger stod dom på rad mot staketet och väntade.

Sen började han longera dom.

Jennifer var ju hästskötare åt Annelie men hann springa lite på mässan också och provade snygga stövlar. 

Annelie var där med sin shagyaarab och visade fälttävlan och representerade sin ras. 

Donnen har känts fin och lite busig med då gör han bra byten hihi! 

Kommentarer

Postat av: mathildaliv.blogg.se

Publicerad 2015-12-03 15:25:58

Så bra blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela