whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Det drar ihop sig.

Publicerad 2015-02-13 07:06:23 i

En vecka till årets första tävling och igår kändes det inte bra förrän slutet av passet. Då blev han fin och energisk som han behöver bli för att han ska få in rumpan och komma upp i formen. Idag tog vi en rematch och då det dessutom stod en otäck regnbåge (hinder) framme så var han tidigt energisk och förutom att han busade lite med mig idag också med att byta galopp lite som han tyckte så va han fin och jag känner mig mycket nöjd med morgonens pass. Han var sedan lydig då jag gjorde några galopp-skritt-galopp övergångar även i förvänd och trampade honom några steg. Gjorde de bästa bakdelsvändningarna någonsin och bästa travökningarna då även övergångarna flöt fint. Jag har läst lite Kyra och har försökt att ändra min sits lite genom att inte luta mig så mycket tillbaka i traven och flytta fram skänkeln lite vilket har gjort att jag sitter med stilla i travökningarna. 
Tänk att få rida för Kyra. Vilken dröm! 

Den som inte tror på mig tror fel. Jag siktar högt. Jag vill bli riktigt duktig. Att jag kliver upp 03:15 för att hinna åka till ridhuset några gånger i veckan är väl bevis nog. Vissa säger att jag är galen. Det kanske jag är. Men en lycklig galning att få rida Donnen. Det är VI och jag följer honom dit han tar mig. Finaste<3 


Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2015-02-18 20:09:43

Du.... Donnen är galet busig i hagen kan jag tillägga, han försöker få igång Dingla fast hon inte vill :-)

Pöss på er finingar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela