whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Renodla hjälper

Publicerad 2015-07-21 13:11:36 i

Pga några bönder som inte visat hänsyn med sina traktorer så har Donnens bilfobi ökat igen. Han blir till och med rädd på gården nu så nu får vi börja träna hemma igen innan vi ger oss ut på vägen igen. Tror att det är Donnens enda problem faktiskt. Annars är han en fantastisk häst.

Har känt att han blivit seg för hjälperna trots att han känns väldigt pigg just nu. Så idag har vi renodlat hjälperna och det tog skruv på ett pass och det blev så lätt att rida. Jag hade bra kontroll på galoppen som annars kan bli lite av och på. Helt plötsligt kan det bli piruettgalopp och vi har inte lyckats komma ur den. Nu kände vi in varandra och jag måste se till att alltid ha samma bjudning och bakbensaktivitet som jag hade idag. Idag dag satt vi på en rak väg och i skogen. Den bjudningen är svår att hitta inomhus. 

Donnen går för övrigt i och dagbetar i egen hage nu eftersom att Dingla vägrar gå över diket till andra lägdan. Iförsig behöver hon inte fetare bete men det vart lite liv att knappt kunna se varandra. Nu efter tre dagar så besvarar han inte ens hennes gnäggningar. Bra träning.

Jag har sålt bort mina för små tävlingskläder och har fyndat en tävlingstopp från Spooks. Skulle behöva en till men hittar ingen i min prisklass så då sydde jag en egen igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela