whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Att ta hand om ryttaren

Publicerad 2015-06-27 12:11:40 i

Som ryttare lägga tid och pengar på sig själv hör ju inte till vanligheterna. Men jag har återigen insett vikten av det. Att inte vara sned i kroppen är ju lika viktigt som att hästen inte är sned. Men det känns fantastiskt att jag har en sådan kompetens i mitt team att det bara finns lösningar på problemen även om pengar ofta stoppar då jag saknar sponsorer. Donnen har fått massage idag av min gode vän Ulrika. Hon är bra på att peppa och nu är jag full av inspiration jag ser verkligen fram emot ytterligare samarbete. 
Precis lika viktigt är den mentala biten hos både ryttare och häst. Detta går hand i hand. Är man negativ så känner hästen av detta. Är man nervös så blir hästen nervös. Att lotsa runt hästen på tävlingsbanan i det stadiet gör det svårt för både ryttare och häst att få en positiv upplevelse. Att hitta sätt att fokusera bättre och tänka rätt gör att resultaten på både träning, tävling och vardagen blir bättre och roligare. Detta tycker jag är roligt och brinner för att förmedla till andra ryttare och även till "vanliga" människor i vardagen eller på jobbet eller i sin sport. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela