whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Tävlingar

Publicerad 2016-06-09 20:44:23 i

Donnen har varit väldigt spänd på de senaste tävlingarna och inte riktigt varit med mig inne på banan. 
I helgen var vi i Umeå och Jennifer var med och groomade. I MSV C blev jag avblåst fast jag inte red fel utan Domaren såg fel. Då försvann allt flyt och Donnen hade tungan över bettet hela galopprogrammet. Sen debuterade vi MSV B:4 och det är svårt. Det första jag gjorde var att rida fel. Sen fortsatte det och dagen därpå när vi skulle rida mitt favvoprogram MSV B:2 så var banan riktigt tung och jag hade så svårt att fokusera så jag red fel för många gånger. Orutinerat och jag måste träna på att fokusera mer. Besvikelsen var stor men det fanns fina bitar också. 


Också var det ju det här med boendet. Man är ju som lite snål och i Skellefteå fick vi gå ner och hämta nyckeln till rummet i gymmet och i Umeå bodde vi ovanpå en pizzeria 😂 
Men det var fina rum och toalett och dusch OCH Tv på rummet. 

Helgen var såklart lärorik men förutom träning så handlar det om rutin och tur. 
Och en bra hästskötare och det har jag minsann. Tack Jennifer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela